طرز تهیه یک صبحانه پرانرژی برای کودکان

طرز تهیه یک صبحانه پرانرژی برای کودکان
طرز تهیه صبحانه,بِنيه سيب و موز,صبحانه مقوی

آشپزی و تغذیه،طرز تهیه یک صبحانه پرانرژی برای کودکان ،معمولا بچه‌ها به‌خصوص در مقطع دبستان با خوردن میوه‌جات آن هم در قالب صبحانه میانه چندانی ندارند. ولی این ترفند شماست که دو میوه پرخاصیت انرژی‌زا را در ترکیبی خوشمزه به عنوان صبحانه به خوردشان بدهید. این صبحانه برای روزهای امتحانات سخت بچه‌ها مثل علوم و ریاضی پیشنهاد مناسبی است.

مواد لازم:

    80 گرم                                        شکر

    1 ق چ                                      دارچین

    2 عدد                              سیب درشت

    2 عدد                                          موز

    4 ق س                گلاب یا عرق بهار نارنج

    120 گرم                                        آرد

    2 عدد                                    تخم‌مرغ

    2 /1  ق چ                          بیکینگ پودر
 
    1 ق چ                                         نمک

    2/1 پیمانه                     شیر یا ماءالشعیر

    روغن سرخ کردنی                به میزان لازم

    1 پیمانه مخلوط شکر و دارچین    برای تزئین


نکته :

عرق بهارنارنج تشویش و اضطراب و تپش قلب  ناشی از استرس را از بین می برد. افرادی که مشکل  اختلال خواب  دارند هم می توانند پیش از خواب یک استکان بهارنارنج را  در یک لیوان آب بریزید و میل کنید.

نکته :

اگر دوست دارید صبحانه رژیمی داشته باشید به جای شکر سفید  از شکر قهوه‌ای استفاده  کنید.

روش تهیه :

1. سیب‌ها را پوست بگیرید و حلقه حلقه برش بزنید، سپس دانه‌هایشان را جدا کنید. حلقه‌ها را در بشقابی بچینید و رویشان را گلاب بریزید. شکر و دارچین را مخلوط کنید و روی سیب‌های حلقه شده بریزید. سپس آنها را به مدت 20 دقیقه رها کنید تا طعم‌دار شوند. موزها را پوست کنده و به شکل دلخواه برش بزنید و کنار بگذارید.

2. زرده تخم‌مرغ‌ها را از سفیده جدا کنید. زرده‌ها را در یک کاسه با کمی نمک مخلوط کرده، خوب بزنید تا صاف و یکدست شوند. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و به تدریج به زرده‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست و بدون گلوله شود. بعد آهسته آهسته شیر (یا ماءالشعیر) را اضافه کنید و هم بزنید. سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن خوب بزنید تا کف کند. بعد به مواد اضافه کنید.

3. روغن را در یک تابه گود داغ کنید. تکه‌های سیب و موز را ابتدا در مایه آماده شده (تخم‌مرغ و آرد) بغلتانید و بعد در روغن زیاد سرخ کنید. وقتی هر دو طرف میوه‌ها طلایی شد، آنها را از روغن خارج کنید.

منبع :bartarinha.ir
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه