فوتبال طرفداران زیادی دارد اما آسیب دیدگی‌های زیادی در این رشته رخ می‌دهند‎. فوتبال در بین نوجوانان طرفداران زیادی دارد اما آسیب دیدگی‌های زیادی در این رشته رخ می‌دهند که باید پیش از وقوع، جلوی آنها گرفته شود. کودکانی که به هنگام فوتبال باهم برخورد می‌کنند و یا زمین می‌افتند، بیشتر دچار آسیب‌دیدگی‌ می‌شوند. آسیب‌دیدگی‌ های شدید در فوتبال عبارتند از:. آسیب‌دیدگی‌ زانو و مچ. پسران بیشتر دچار آسیب‌دیدگی‌ مچ می‌شود. در ناحیه زانو، غالبا پارگی رباط صلیبی (ACL) ایجاد می‌شود اما پارگی ACL در دخترا ...

چگونه از آسیب‌دیدگی‌های شایع در فوتبال جلوگیری کنیم؟



آسیب دیدگی در ورزش فوتبال

فوتبال طرفداران زیادی دارد اما آسیب دیدگی‌های زیادی در این رشته رخ می‌دهند‎

 

فوتبال در بین نوجوانان طرفداران زیادی دارد اما آسیب دیدگی‌های زیادی در این رشته رخ می‌دهند که باید پیش از وقوع، جلوی آنها گرفته شود.

 

کودکانی که به هنگام فوتبال باهم برخورد می‌کنند و یا زمین می‌افتند، بیشتر دچار آسیب‌دیدگی‌ می‌شوند.

 

آسیب‌دیدگی‌ های شدید در فوتبال عبارتند از:

 

آسیب‌دیدگی‌ زانو و مچ 

پسران بیشتر دچار آسیب‌دیدگی‌ مچ می‌شود. در ناحیه زانو، غالبا پارگی رباط صلیبی (ACL) ایجاد می‌شود اما پارگی ACL در دختران شایع‌تر است. این آسیب به دلیل ایستادن ناگهانی و یا پیچیدن ناگهانی ایجاد می‌شود.

 

جلوگیری از آسیب‌ها در بازی ��وتبال

آسیب‌دیدگی‌ زانو و مچ در ورزش فوتبال‎

 

پاشنه درد 

این مشکل به دلیل آسیب‌ رسیدن به استخوان پاشنه ایجاد می‌شود. این آسیب را می‌توان توسط یخ یا داروهای ضد التهاب درمان کرد. کودکان می‌توانند از محافظ پاشنه استفاده کنند.

 

آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر ‌ 

آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر در بین فوتبالیست‌ها بسیار شایع است. این آسیب‌دیدگی‌ با برخورد بازیکنان با یکدیگر  ایجاد می‌شود. این آسیب‌ ممکن است باعث از هوش رفتن فرد شود و ممکن است روی کارایی مغزی تاثیر بگذارد.

 

آسیب‌دیدگی‌ صورت  و دندان 

فوتبالیست‌ها می‌توانند از محافظ دهان برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دندان استفاده کنند.

 

آسیب‌دیدگی‌ چشم 

این آسیب‌دیدگی‌ در فوتبال شایع نیست اما ممکن است ایجاد شود. بهتر است فوتبالیست‌ها با آرامش بیشتری بازی کنند و قوانین بازی را به خوبی رعایت کنند تا کمتر این نوع آسیب‌ها ایجاد شود.

 

برای جلوگیری از آسیب‌ها در زمان بازی فوتبال، می‌توان کارهای زیر را نیز انجام داد: 

ـ پوشیدن کفش های مناسب که لژ و انحنای آنها کافی باشد 

ـ  استفاده از توپ‌هایی که ضد آب هستند 

ـ  تمرین قبل از فصل برای رسیدن به آمادگی جسمانی کافی 

ـ  استفاده از زمین‌های استاندارد 

ـ  استفاده از تکنیک های مناسب به خصوص در زمان هد زدن

 

منبع: ایسنا

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه