ورزش در سرما فواید زیادی دارد به سلامت جسمی و روحی کمک می‌کند‎. در سرمای زمستان بیشتر افراد علاقه‌ای به ورزش کردن ندارند و به دلیل سرمای هوا بیشتر دوست دارند که در خانه باشند. با این وجود بهتر است بدانید که ورزش در سرما فواید زیادی دارد به سلامت جسمی و روحی کمک می‌کند. ورزش در هوای سرد ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و به سلامتی کمک می‌کند. ۵ فایده اصلی ورزش در زمستان و سرما عبارتند از:. ۱- سوزاندن کالری:. سرما باعث می‌شود که انرژی بیشتری برای افزایش دمای بدن مصرف شود. یک استاد علم حرکت شناسی د ...

۵ فایده ورزش در هوای سرد زمستان



فواید ورزش چیست,

ورزش در سرما فواید زیادی دارد به سلامت جسمی و روحی کمک می‌کند‎

 

در سرمای زمستان بیشتر افراد علاقه‌ای به ورزش کردن ندارند و به دلیل سرمای هوا بیشتر دوست دارند که در خانه باشند. با این وجود بهتر است بدانید که ورزش در سرما فواید زیادی دارد به سلامت جسمی و روحی کمک می‌کند.

 

ورزش در هوای سرد ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و به سلامتی کمک می‌کند.

 

۵ فایده اصلی ورزش در زمستان و سرما عبارتند از:

 

۱- سوزاندن  کالری: 

سرما باعث می‌شود که انرژی بیشتری برای افزایش دمای بدن مصرف شود. یک استاد علم حرکت شناسی در این باره می‌گوید: اگر در سرما ورزش کنید ۱۰ تا ۴۰ درصد بیشتر کالری می‌سوزانید.

 

یک فردی که ۷۵ کیلوگرم وزن دارد با انجام فعالیت‌های زمستانی زیر بیشتر کالری می‌سوزانند: 

اسکیت ۵۴۴ کالری در ساعت 

اسکی ۴۷۶ کالری در ساعت 

اسنوبرد ۴۷۶ کالری در ساعت

 

۲- افزایش قدرت استخوان‌ها: 

معمولا افراد در فصل زمستان در خانه می‌مانند و کمتر در معرض آفتاب قرار دارند. در صورتی که در فضای باز ورزش کنید ویتامین D بیشتری در بدن شما تولید خواهد شد که قدرتمند شدن استخوان‌ها می‌شود. در صورتی که فرد ۱۵ دقیقه در فضای آزاد باشد ویتامین D زیادی در بدن تولید می‌شود که برای سلامت استخوان‌ها مفید است.

 

۳- افزایش سلامتی: 

معمولا تصور می‌شود که قرار گرفتن در هوای سرد باعث افزایش احتمال سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود اما این تصور غلط است و ورزش در هوای سرد و آزاد باعث افزایش کارایی سیستم ایمنی بدنی می‌شود.

 

۴- بهبود بخشیدن روحیه: 

افراد زیادی در فصل زمستان روحیه خوبی ندارند و احساس افسردگی می‌کنند. قدم زدن و ورزش کردن در هوای سرد می‌تواند روحیه افراد را بهبود ببخشد به خصوص اگر با بارش برف هم��اه باشد. قدم زدن در برف استرس را کاهش می‌دهد.

 

۵- افزایش کیفیت ورزش: 

مطالعات مختلف نشان داده است که ورزش در فضای باز و در طبیعت نسبت به ورزش در باشگاه نتیجه بهتری دارد. برای مثال زمانی که در فضای باز می‌دوید پستی و بلندی زمین و مقاومت باد ورزش را بیشتر به چالش می‌کشد.

 

بررسی‌ها نشان داده است افرادی که در فضای باز ورزش می‌کنند فعال‌تر هستند و بیشتر از ورزش لذت می‌برند.

 

منبع: ایسنا

  

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه